Snickers Cupcakes

Tjena Tjena! 
När jag kom hem i torsdags så var jag sugen på att baka något så min syster och jag bestämde oss för göra det. Vi har ALLTID beslutsångest över vad vi ska baka. Och ALLTID när någon har hittat något intressant att testa så vill den andre inte baka det. Normalt brukar det ta oss en timme innan vi har kommit fram till något haha. Fast idag var det annorlunda. Li ville nämligen för att baka det jag hade föreslagit förra veckan som jag fortfarande ville baka också. Det jag hade gett till förslag innan var ett recept på (vad det såg ut som) läckra cupcakes som enligt skaparen skulle likna smaken av Snickera från Manuela Kjeilens blogg. Manuela Kjeilen har verkligen jätte fina bilder på sina egna recpet som hon gjort och jag har alltid velat testa någon av dem. Tyvärr har det aldrig blivit av framtills torsdags :D Här kommer ett par bilder från bakningen idag. Jag är inte jätte bra på att ta bilder men jag får hoppas att det duger ändå :) 
 
Här blev chokladmuffins basen gjord
 
Vi hällde upp smeten i hjärtformade silikon muffinsformar innan de skulle in i ugnen
 
Innan man kan äta dem måste du grädda dem i i ugnen :)
 
 När de var klara var det dags att spritsa ckoklad glasyr på dem. 
 
Ovan på det ripplade vi på hemmagjord karamellsås för att fram snickers smaken.
 
Så här såg en muffins ut när den var klar. Egentligen skulle man ha på jordnötter enligt receptet men vi skippade de det för vi hade inga hemma.
Åh vad goda dessa är! Ni måste testa dom, ni kommer inte att ångra er! GÖR DET ALLIHOPA! Ni kan hitta receptet här http://www.passionforbaking.com/blog/2014/08/30/super-gode-snickers-cupcake-nye-kurs-pa-kurskalenderen/ 
Bye bye
//Nassie
 

Kommentarer:

1 Mabou :

Ser jättegott ut och det är superfina bilder!
Älskar din bloggdesign!

Svar: Tack så mycket Mabou! :)
Nassie

2 Simman:

Åh vad gott det ser ut! :)

Svar: De är jätte goda! Jag får baka dom till nästa klassfika haha :)
Nassie

3 Amanda Osbeck:

Bra blogg, snygg och stilren!

Kommentera här: